Media-alan tutkimussäätiö myönsi 18.5.2020 Robust North Oy:lle 47 000 euroa tutkimustukea hankkeelle ”Mediamyynnin uusi ulottuvuus – lisätyn todellisuuden mainosteknologian kehityshanke mediataloille”.
”Mediamyynnin uusi ulottuvuus – lisätyn todellisuuden mainosteknologian kehityshanke mediataloille” on tutkimus- ja kehityshanke, joka selvittää mediatalojen digitaalisen mainosmyynnin kehittämistarpeita ja mahdollisuuksia sekä konseptoi uusia ansaintamalleja mainosmyynnin laajentamiseksi immersiivisten lisätyn todellisuuden (augmented reality, AR) elämysten kautta.
Kehitettävät konseptit soveltuvat perinteisten mediatalojen ohella myös esimerksiksi blogimedioille. Kehityshanketta toteuttava Arilyn on lisätyn todellisuuden pioneeriyritys, jolla on laaja-alainen kokemus erityisesti markkinointi-, media- ja viihdealan AR-ratkaisuista. Tässä hankkeessa keskitytään erityisesti kehittämään mobiiliselaimille optimoituja lisätyn todellisuuden interaktiivisia ratkaisuja mainosmyynnin laajentamiseksi muun muassa AR-tuote-esittelyillä ja brändipeleillä.