Media-alan tutkimussäätiö myönsi 23.11.2023 pitämässään kokouksessa Helsingin yliopistolle 49 920 euroa tutkimustukea tutkimushankkeelle ”Re-imagining Finnish conflict reporting: Trialling verification tools and newsroom collaborations”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 23.11.2023 pitämässään kokouksessa Graafinen Teollisuus ry:lle 20 000 euroa tutkimustukea tutkimushankkeelle “Asiakasymmärrys graafisen teollisuuden yritysten liiketoiminnan kehittämisessä”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 23.11.2023 pitämässään kokouksessa työryhmä Nando Malmelinille ja Mikko Villille 50 900 euroa tutkimustukea tutkimushankkeelle ”How to renew and transform media companies in the age of radical uncertainty”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 23.11.2023 pitämässään kokouksessa Virpi Ollitervolle 4 000 euroa tutkimustukea tutkimushankkeelle ”The package says more than a thousand words: The effect of eco-labeling and package material on consumer’s purchase intentions”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 23.11.2023 pitämässään kokouksessa RadioMedia ry:lle 20 500 euroa tutkimustukea tutkimushankkeelle ”Mainonnan sääntelyn vaikutukset kotimaiseen mediamarkkinaan”.
PING Helsingin kyselytutkimus selvitti suomalaisten sosiaalisen median käyttötottumuksia ja suhtautumista somevaikuttajiin. Facebook, YouTube sekä Instagram osoittautuivat suosituimmiksi palveluiksi suomalaisten sosiaalisen median käyttäjien keskuudessa. TikTokin käyttäjämäärä puolestaan on kasvanut huomattavasti.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 21.9.2023 pitämässään kokouksessa Helsingin yliopiston Kuluttajatutkimuskeskukselle 49 930 euroa tutkimustukea erityisteemahankkeelle ”ReDime: Tiekartta kohti resurssiviisasta digitaalista mediaa”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 21.9.2023 pitämässään kokouksessa eri organisaatioissa toimivista henkilöistä koostuvalle työryhmälle 42 000 euroa tutkimustukea erityisteemahankkeelle ”Kohti hiilineutraalia median tuotantoa ja jakelua”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 21.9.2023 pitämässään kokouksessa Capful Oy Ltd:lle 141 750 euroa tutkimustukea erityisteemahankkeelle ”’Mediaskenaariot strategisen uudistumisen ja kasvun välineinä’ – Media-alan tulevaisuusselvityksen toteuttaminen”.