Tutkimushankkeet

13.8.2024

Painoalan asiakkaiden näkemykset ja toimintaympäristön muutokset

Tutkimushankkeet Ajankohtaista Valmistuvat hankkeet Tutkimukset Asiakas- ja käyttäjäymmärrys

Graafinen Teollisuus ry:n tutkimus kartoitti painoalan toimintaympäristön muutoksia sekä asiakkaiden näkemyksiä painotuotteista. Tutkimuksessa selvisi, että painotuotteilla on tärkeä rooli tutkituissa organisaatioissa. Niiden ympäristövaikutukset nähdään kuitenkin haasteena.

5.8.2024

Reaaliaikaisuus ja käytön helppous vetävät suomalaisia digisisältöjen pariin

Tutkimushankkeet Ajankohtaista Valmistuvat hankkeet Tutkimukset Asiakas- ja käyttäjäymmärrys

Digilukemisen ilmiöt -tutkimus osoittaa, että suomalaisten digilukemisessa korostuvat silmäilevät ja nopeat lukutavat. Digilehdet tarjoavat reaaliaikaisuutta ja helpon käyttökokemuksen, mutta samalla niiden käyttö herättää huolta keskittymisvaikeuksista ja yhteiskunnallisesta jakautumisesta.

26.6.2024

Possible futures of the media industry in 2035

Tutkimushankkeet Ajankohtaista Tutkimukset

The Media Industry Foresight Study paints four scenarios that explore potential future trajectories for forces of change, uncertainties and disruptions in the media industry. The study offers media professionals and organisations fresh perspectives on strategy work, renewal and growth.

20.6.2024

LSB Yhtiö Oy:lle 25 000 euroa tutkimustukea

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 5.6.2024 pitämässään kokouksessa 25 000 euroa tutkimustukea LSB Yhtiö Oy:n hankkeelle ”Tekoälyn hyödyntäminen sivun- ja kuvanvalmistuksen tehostamisessa”.

20.6.2024

Tampereen korkeakoulusäätiölle 40 000 euroa tutkimustukea

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 5.6.2024 pitämässään kokouksessa 40 000 euroa tutkimustukea Tampereen korkeakoulusäätiön hankkeelle ”EU Kids Online -tutkimus Suomessa 2024–2025: Lapset toimijoina verkossa, digitaaliset medialukutaidot ja oppiminen”.

20.6.2024

Critix Media Oy:lle 34 600 euroa tutkimustukea

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 5.6.2024 pitämässään kokouksessa 34 600 euroa tutkimustukea Critix Media Oy:n hankkeelle ”Kuluttajien mediakäyttäytymisen muutosten vaikutukset mediayhtiöiden liiketoimintamalleihin”.

22.5.2024

ReDime: Tiekartta kohti resurssiviisasta digitaalista mediaa

Tutkimushankkeet Valmistuvat hankkeet Ajankohtaista Tutkimukset Muut

ReDime-tutkimusprojekti tarkasteli digitaalisen median ympäristöjalanjälkeen liittyviä näkemyksiä, käytänteitä ja puhetapoja digitaalisen mediateollisuuden toimijoiden keskuudessa. Hankkeessa kehitettiin verkkoartikkelin hiilidioksidipäästöjä simuloiva laskuri sekä kuusi skenaariota kohti kestävämpää digitaalista mediaa.

25.4.2024

Jyväskylän yliopistolle 83 782 euroa tutkimustukea

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 9.4.2024 pitämässään kokouksessa 83 782 euroa tutkimustukea Jyväskylän yliopiston hankkeelle ”Hetkellisyys ja visuaalisuus sosiaalisen median uutissisällöissä”.

25.4.2024

Finnpanel Oy:lle 50 000 euroa tutkimustukea

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 9.4.2024 pitämässään kokouksessa 50 000 euroa tutkimustukea Finnpanel Oy:n hankkeelle ”Radiotoimialan uuden kuuntelumittausmenetelmän testaaminen”.