Media-alan tutkimussäätiön järjestämä Think Ink -innovaatiokilpailu haastaa eri tahot kehittämään pelimäisiä ratkaisuja mediatoimialalle. Kilpailun pääpalkinto on peräti 80 000 euroa. Yhteensä jaossa on 140 000 euroa.
Vuoden 2024 Think Ink -innovaatiokilpailu julkistetaan Slushin yhteydessä Future Media Hubsin järjestämässä media- ja pelialan tapahtumassa 29.11. klo 15–18 Maria 01 -kasvuyrityskampuksella Helsingissä. Ilmoittaudu tapahtumaan ja kuule ensimmäisten joukossa seuraavasta media-alaa uudistavasta kilpailutehtävästä.
Vuoden 2022 Think Ink -voittaja Konsensus.me-palvelu on päätöksenteon tukijärjestelmä, jonka tavoitteena on parantaa päätösten laatua lisäämällä niiden tietopohjaa. Palvelun rakenne ja toimintaperiaatteet perustuvat vastuualueiden tilannekuvien luomiseen ja päivittämiseen laajojen kielimallien avulla.
Vuoden 2022 Think Ink -innovaatiokilpailussa jaetulle kolmannelle sijalle ylsi COLOR!Fab, toimialayhteisö, joka yhdistää digitaalisen tuotannon, jakelun ja viestinnän yhteisölliseksi kokonaisuudeksi. Ari Kiuru kertoo blogikirjoituksessa tiiminsä kanssa kehittämästään palvelukokonaisuudesta.
Vuoden 2022 Think Ink -innovaatiokilpailussa jaetulle kolmannelle sijalle sijoittui Eeva Puhe, uudenlainen dialogimedia, joka yhdistää tapahtuman, nettikeskustelun ja journalismin. Eeva Puheen takana oleva tiimi kertoo blogikirjoituksessa ideastaan ja sen seuraavista kehitysaskelista.
Vuoden 2022 Think Ink -innovaatiokilpailussa jaetulle kolmannelle sijalle sijoittui Untuva Films, joukkoistettu videotuotantoalusta. Jani Haapaniemi avaa blogitekstissä tuntemuksiaan kilpailun keskeltä ja kertoo tiiminsä kanssa kehittämästään alustasta.
Vuoden 2022 Think Ink -innovaatiokilpailun pääpalkinnon voitti Konsensus.me, vuorovaikutteinen yhteisennuste aiheiden kehityksestä. Johannes Koponen avaa blogitekstissä tiiminsä kanssa kehittämäänsä palvelua ja sen kehitysprosessia.
Media-alan tutkimussäätiön Think Ink -innovaatiokilpailun voittajat on valittu. Pääpalkinnon 100 000 euroa saa Konsensus.me, vuorovaikutteinen yhteisennuste aiheiden kehityksestä. Toisen sijan ja 60 000 euroa saa ääni- ja lokaatiopohjainen sosiaalinen media Storydrops. Jaetulle kolmannelle sijalle 10 000 eurolla sijoittuivat Eeva Puhe, Demokraattinen toimitus, COLOR!Fab sekä Untuva Films. Palkinnot on tarkoitettu ideoiden jatkokehittämiseen. Kilpailun kymmenentenä juhlavuonna jaossa oli 200 000 euroa.
Think Ink 2022 -innovaatiokilpailun finalistitiimit valittiin kesällä 2022. Finalisti-ideat käsittelevät vuorovaikutteisen ja sitouttavan median teemaa eri näkökulmista. Finalistit jatkavat ideoidensa kehittelyä Media-alan tutkimussäätiön tuella syksyn ajan.