Marja Heinonen osallistui mediajohtamisen tutkimisen ja kehittämisen kansainväliseen emma-konferenssiin, jonka teemana oli “Media Innovation and Transformation: Understanding and Envisioning the Future of Media Management”.
Margareta Salonen osallistui viestinnän tutkimuksen vuosittaiseen International Communication Association (ICA) -konferenssiin, jossa hän esitteli kahta TikTok-videoihin ja uutismedian Instagram-tarinoihin keskittyvää tutkimusta.
Viime vuosina podcasteista on julkaistu useampia selvityksiä, mutta itse sisältösuunnittelusta puhutaan melko vähän. Kirsi-Marja Takala keskittyikin podcastien sisältösuunnitteluun opinnoissaan Oxford-yliopiston Reuters-instituutissa.
Painoviestinnän opettajat ry osallistui FESPA Global Print Expoon kesäkuussa 2022. Matkasta jäi käteen uusi näkemyksiä ja ideoita koulutuksen kehittämiseen.
Sami Luukkanen osallistui Kyushun yliopiston järjestämään New Media and Production -koulutukseen Fukuokassa Japanissa huhti-syyskuussa 2019.
Minna Markkanen osallistui Media-alan tutkimussäätiön tuella ECREA:n (Re-)Connecting Perspectives on Interpersonal Communication and Social Interaction -konferenssiin Alankomaissa lokakuussa 2019. Markkasen esityspaperia luovuudesta ja innovaatiosta käsiteltiin nuorten tutkijoiden workshopissa.
Mari Pienimäki osallistui Media-alan tutkimussäätiön tuella IAMCR-konferenssiin Madridissa heinäkuussa 2019. Hän esitteli Nuoret estradille -tutkimuksen päätuloksena suunnittelemaansa inklusiivisen mediakasvatuksen mallia ensimmäistä kertaa ulkomailla.
Maria Törhönen osallistui Media-alan tutkimussäätiön tuella HICSS-konferenssiin tammikuussa 2019. Hän esitteli konferenssissa suoratoistopalveluja ja striimausta käsittelevän artikkelinsa.
Hanna Reinikainen osallistui joulukuussa 2018 Media-alan tutkimussäätiön tuella Australian & New Zealand Marketing Academyn (ANZMAC) konferenssiin. Reinikainen esitti konferessissa paperin, joka käsittelee kaupallisten suositusten tehokkuutta tubettajien sisällöissä.