Asiakas- ja käyttäjäymmärrys

11.3.2022

Tie vapauteen teknologiajättien vallasta

Tutkimushankkeet Valmistuvat hankkeet Ajankohtaista Asiakas- ja käyttäjäymmärrys Tutkimukset

Tie vapauteen -tutkimushankkeessa selvitettiin, millä tavoin suomalainen uutismedia on riippuvainen Piilaakson teknologiajäteistä. Hanke toteutettiin Helsingin, Tampereen, Turun ja Jyväskylän yliopistojen yhteistyönä.

7.3.2022

Digitaalinen tunnistautumispalvelu kehitteillä

Tutkimushankkeet Ajankohtaista Valmistuvat hankkeet Tutkimukset Asiakas- ja käyttäjäymmärrys

Suomen markkinoille tuodaan kansallinen digitaalinen tunnistautumispalvelu, joka helpottaa kirjautumista sähköisiin palveluihin. Palvelua kehittää Suomen Tunnistautumisosuuskunta, joka yhdistää media-alalle jo aikaisemmin suunnitellun yhteistunnistautumishankkeen ja muun yrityskentän käynnistämän SisuID-projektin.

17.12.2021

Stipendiblogi: Media-ala muutoksien kourissa – kuinka varmistaa alan kannattavuus jatkossa?

Stipendikilpailu Valmistuvat hankkeet Ajankohtaista Asiakas- ja käyttäjäymmärrys Tutkimukset Stipendit

Olli Paakkola osallistui vuoden 2021 stipendikilpailuun. Paakkolan kandidaatintutkielma käsitteli mediankulutuksen muuttuvia tapoja.

9.12.2021

Jyväskylän yliopistolle 121 391 euroa erityisteemahankkeelle

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset Asiakas- ja käyttäjäymmärrys

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 23.11.2021 Jyväskylän yliopistolle 121 391 euroa erityisteemahankkeelle ”Eettisyys digitaalisissa asiakaspoluissa: Miten lisätä kuluttajien luottamusta datan käyttöön journalistisissa palveluissa?”.

9.12.2021

8-Bit Sheep Oy:lle 124 920 euroa erityisteemahankkeelle

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset Asiakas- ja käyttäjäymmärrys

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 23.11.2021 8-Bit Sheep Oy:lle 124 920 euroa erityisteemahankkeelle ”Asiakaskokemuksen optimoinnin opas”.

9.12.2021

Sanoma Media Finlandille 80 000 euroa tutkimusteemahankkeelle

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset Asiakas- ja käyttäjäymmärrys

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 23.11.2021 Sanoma Media Finlandille 80 000 euroa tutkimusteemahankkeelle ”Kvantitatiivisen liiketoiminnan ymmärryksen luominen yhdistämällä tilaaja-asiakkaiden dataa eri lähteistä”.

3.11.2021

Stipendiblogi: Tulevaisuuden journalismin pitää imaista lukija syvälle omaan maailmaansa

Stipendikilpailu Valmistuvat hankkeet Ajankohtaista Tutkimukset Asiakas- ja käyttäjäymmärrys Stipendit

Valtteri Parikka palkittiin vuoden 2021 stipendikilpailussa. Parikan maisterintutkielmassa syvennyttiin siihen, kuinka jutun imu rakentuu.

13.10.2021

Stipendiblogi: Mitä oikeastaan muistelemme silloin, kun puhumme radiomuistoista?

Stipendikilpailu Ajankohtaista Valmistuvat hankkeet Tutkimukset Asiakas- ja käyttäjäymmärrys Stipendit

Lena Nelskylä palkittiin vuoden 2021 stipendikilpailussa. Nelskylän pro gradu -tutkielma tarkastelee kiintymyssuhteen rakentumista radion kuulijamuistoissa.