PING Helsingin webinaarissa julkaistaan Media-alan tutkimussäätiön rahoittama vaikuttajamarkkinoinnin tutkimus. Tutkimus pureutuu vaikuttajien kanaviin, kuluttajien kiinnostuksenkohteisiin sekä somevaikuttajien yhteiskunnallisiin vaikutuksiin.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 18.5.2020 pitämässään kokouksessa yhteensä kolme apurahaa.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 18.5.2020 Iida Putkoselle 3000 euroa henkilökohtaista opintoapurahaa työlle ”Pro gradu -tutkielma vaihtoehtoishoitojen uutisoinnista ja vaikuttamisen keinoista digitaalisessa mediassa”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 18.5.2020 Screenforce Finlandille 27 000 euroa tutkimustukea hankkeelle ”TV-mainonnan yhteismitallisuuden selvitys- ja kehityshanke”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 18.5.2020 Robust North Oy:lle 47 000 euroa tutkimustukea hankkeelle ”Mediamyynnin uusi ulottuvuus – lisätyn todellisuuden mainosteknologian kehityshanke mediataloille”.
Median murroksessa somebrändäyksestä on tullut monille toimittajille tärkeä uran rakentamisen väline. Osalle brändäys on kuitenkin edelleen kirosana. Marika Paaso tutkii väitöstyössään toimittajien vaikutelman hallinnan strategioita sosiaalisessa mediassa. Blogikirjoituksessaan hän keskittyy ammatilliseen brändäykseen.
Media-alan opiskelija, oppilas ja vastavalmistunut – saitko juuri valmiiksi media-alaan liittyvän opinnäytetyön? Media-alan tutkimussäätiö jakaa stipendikilpailussa yhteensä enintään 10 000 euron arvosta stipendejä tuoreille, kiinnostaville korkeakoulujen ja ammattikoulujen opinnäytetöille.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 1.4.2020 Avoin yhteiskunta ry:lle 20 500 euroa tutkimustukea hankkeelle ”Quo vadis suomalainen faktantarkistus? Mitä voisimme oppia Norjasta?”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 1.4.2020 pitämässään kokouksessa yhteensä seitsemän apurahaa.