Ajankohtaista

11.5.2023

Jenni Pohtalalle 25 565 euroa jatko-opintoapurahaa

Myönnetyt apurahat

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 27.4.2023 pitämässään kokouksessa Jenni Pohtalalle 25 565,04 euroa jatko-opintorahaa aiheelle ”Käytännönläheinen väitöskirjatyö suoratoiston vaikutuksista sovittamiseen ja sovitettujen sarjojen videotarinankerrontaan”.

11.5.2023

Tuija Aallolle 8900 euroa jatko-opintoapurahaa

Myönnetyt apurahat

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 27.4.2023 pitämässään kokouksessa Tuija Aallolle 8900 euroa jatko-opintoapurahaa tutkimukselle ”Alustaistuminen muuttaa mediamaisemaa. Vaikuttajien ja vaikuttajatoimistojen rooli Suomen mediakentässä ja mediatoimijoiden tulevaisuuskuvitelmat alustojen aikakaudella”.

11.5.2023

PING Helsingille 22 049 euroa tutkimustukea

Myönnetyt apurahat

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 27.4.2023 pitämässään kokouksessa 22 049 euroa tutkimustukea PING Helsingin hankkeelle ”Somevaikuttajat mediamaisemaa muokkaamassa”.

11.5.2023

Marja Heinoselle 2 250 euroa matka-apurahaa

Myönnetyt apurahat

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 27.4.2023 pitämässään kokouksessa Marja Heinoselle 2 250 euroa matka-apurahaa ”Towards A Digital Culture – Organisational Change in A Regional Newspaper”-tutkimuspaperin esittelyyn WMEMC-konferenssissa.

11.5.2023

Sari Virralle 1950 euroa matka-apurahaa

Myönnetyt apurahat

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 27.4.2023 Sari Virralle 1950 euroa matka-apurahaa tutkimuksen ”The Value Added of Media Clusters? A Case Study of the Mediapolis Cluster in Finland” esittämiseen ja tutkijayhteistyöhön European Media Management (emma2023) konferenssissa Navarran yliopistossa, Espanjassa.

3.5.2023

Uusi opas viitoittaa tietä median tulevaisuuteen: Miten asiakaskokemus ja data kietoutuvat toisiinsa?

Tutkimushankkeet Valmistuvat hankkeet Ajankohtaista Asiakas- ja käyttäjäymmärrys Raportit

Asiakaskokemuksen optimoinnin opas auttaa media-alaa hyödyntämään dataa paremman asiakaskokemuksen rakentamiseksi. Kilpailu huomiosta media-alalla kiihtyy jatkuvasti ja seuraavaksi alaa haastavat tekoälyn tarjoamat uudet mahdollisuudet. Jotta kotimainen media-ala voisi siirtyä hyödyntämään näitä uusia mahdollisuuksia kestävällä tavalla, edellyttää se niiltä hyvää datakyvykkyyttä, eli osaamista toiminnallistaa dataa läpi koko organisaation paremman asiakaskokemuksen aikaansaamiseksi.

3.5.2023

Uudet mediakonseptit ja niiden ansaintamallit käyttöön

Tutkimushankkeet Ajankohtaista Valmistuvat hankkeet Raportit Muut

Nordic Institute of Business & Societyn toteuttaman Media Revenue 2025 -tutkimushankkeen keskeisenä tavoitteena oli selvittää, miten Suomen media-alan ansaintamallien tuloksellisuutta voidaan parantaa kokeellisen tutkimuksen avulla.

3.5.2023

Podcasteilla ansaitsemisen ongelmat mediatalon näkökulmasta

Tutkimushankkeet Ajankohtaista Valmistuvat hankkeet Raportit Uudet sisällöt

Podcastit ovat yleistyneet kovasti viime vuosina, mutta monelle taholle niillä ansaitseminen on silti ongelmallista. Selvittääkseen podcastien ansaintamalleja Suomen Podcastmedia toteutti vuonna 2022 tutkimuksen, jossa haastateltiin noin 30 podcast-ammattilaista sekä podcasteja hyödyntävää mainostajaa.

2.5.2023

Stipendejä valmistuville ammattikouluopiskelijoille

Ajankohtaista

Media-alan tutkimussäätiö jakaa 250 euron stipendejä ansioituneille ammattikouluopiskelijoille opettajien ehdotusten perusteella.